UdZ / Issue 02.23

UdZ 02.23 / 85 proposition. Customer profiles describe the target audience and their needs, problems and concerns, while the value proposition includes the solutions and benefits offered by the company to meet the needs of its customers. The business model canvas (see Figure 2) focuses on a company's business model. It consists of nine building blocks that represent the core concept of a business model: Customer segments and relationships, channels, value propositions, key partners, activities and resources, cost structures, and revenue streams. The results of the Value Proposition Canvas can be used to create the Business Model Canvas. First, the Value Proposition Canvas helps identify and understand the needs and problems of the target audience. This information can then be fed into the business model canvas to ensure that the business model addresses these needs. Second, a company's value proposition is elaborated as one of the nine building blocks of the business model canvas. Results of the Workshops In successive workshops, the value proposition and initial guiding principles for the business model were developed by the GALA working group. Result of the Value Proposition Canvas: The value proposition of the AC-HC Hub is targeted at the healthcare sector, broadly defined within the project, from hospitals and care facilities to physical therapy providers, medical engineering companies, and medical device manufacturers. Today, companies in the sector are confronted with challenges in the guiding themes of humanAuf der rechten Seite sind die Kundenprofile und auf der linken Seite ist das Wertangebot dargestellt. Kundenprofile beschreiben die Zielgruppe und ihre Bedürfnisse, Probleme und Bedenken, während das Wertangebot die Lösungen und Vorteile beinhaltet, die das Unternehmen für die Bedürfnisse seiner Kunden bietet. Die Business-Model-Canvas (s. Figure 2) hingegen fokussiert das Geschäftsmodell eines Unternehmens. Sie besteht aus neun Bausteinen, die das Kernkonzept eines Geschäftsmodells darstellen: Kundensegmente und -beziehungen, Kanäle, Wertangebote, Schlüsselpartner, -aktivitäten und -ressourcen, Kostenstrukturen und Einnahmequellen. Die Ergebnisse der Value-Proposition-Canvas können für die Erstellung der Business-Model-Canvas genutzt werden. Zum einen hilft die Value-Proposition-Canvas dabei, die Bedürfnisse und Probleme der Zielgruppe zu identifizieren und zu verstehen. Diese Informationen können dann in die Business-Model-Canvas eingespeist werden, um sicherzustellen, dass das Geschäftsmodell diese Bedürfnisse adressiert. Zum anderen wird das Wertversprechen eines Unternehmens als einer der neun Bausteine der Business-Model- Canvas ausgearbeitet. Ergebnisse der Workshops In aufeinander aufbauenden Workshops wurden die Value-Proposition und erste Leitplanken für das Business- modell durch eine GALA-Arbeitsgruppe erarbeitet. Ergebnis der Value-Proposition-Canvas: Das Werteversprechen des AC-HC-Hubs richtet sich an die innerhalb des Projekts breit definierte Gesundheitsbranche, Internal Bild 2: Business Model Canvas Key Partners Key Activities Value Propositions Customer Relationships Customer Segments Key Resources Channels Cost Structure Revenue Streams Figure Business Model Canvas

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