UdZ / Issue 02.23

UdZ 02.23 / 65 Literatur: Greven, D.; Endres, K.; Sundralingam, S.; Stich, V.: Implementation-specific Barriers And Measures For Chatbots In B2B Customer Service. In: Proceedings of the Conference on Production Systems and Logistics. 4th Conference on Production Systems and Logistics CPSL 2023. Hrsg.: D. Herberger; M. Hübner; V. Stich. publish-Ing., Hannover 2023, S. 844 – 853. DOI: https://doi.org/10.15488/13503 Gürtler, O.: Künstliche Intelligenz als Weg zur wahren digitalen Transformation. In: Künstliche Intelligenz. Mit Algorithmen zum wirtschaftlichen Erfolg. Hrsg.: P. Buxmann; H. Schmidt. Springer, Berlin [u. a.] 2019, S. 95 – 106. Hildesheim, W.; Michelsen, D.: Künstliche Intelligenz im Jahr 2018 – Aktueller Stand von branchenübergreifenden KI-Lösungen: Was ist möglich? Was nicht? Beispiele und Empfehlungen. In: Künstliche Intelligenz. Mit Algorithmen zum wirtschaftlichen Erfolg. Hrsg.: P. Buxmann; H. Schmidt. Springer, Berlin [u. a.} 2019, S. 119 – 140. Kannan, P. V.; Bernoff, J.: Does Your Company Really Need a Chatbot? Harvard Business Review online, 21.05.2019. https://hbr.org/2019/05/does-your-company-really-need-a-chatbot (Link zuletzt geprüft: 22.06.2023) Messer, J.; Martin, A.: Open Innovation in KMU: Eine emprirische Analyse ausgewählter Faktoren. Flensburger Hefte zu Unternehmertum und Mittelstand; Nr. 18. Dr. Werner Jackstädt-Zentrum für Unternehmertum und Mittelstand, Flensburg 2019. https://www.econstor.eu/handle/10419/196169 (Link zuletzt geprüft: 22.06.2023) Müller, D.; Sundralingam, S.: Chatbots im Service: Maßnahmenkatalog hilft bei strukturierter Implementierung / Chatbots in Service: Catalogue of Measures Helps with Structured Implementation. In: UdZ – The Data-driven Enterprise 2 (2022) 2, S. 52 – 57. https://epub.fir.de/frontdoor/index/index/docId/1230 (Link zuletzt geprüft: 22.06.2023) Are you interested in learning more about our activities? Please contact us! Project Title: Chatbots im Service Funding/Promoters: Federal Ministry Economic Affairs and Climate Action (BMWK); Arbeitsgemeinschaft industrieller Forschungsvereinigungen „Otto von Guericke” e. V. (AiF) Funding no.: 21771 BG Research Partner: IPRI International Performance Research Institute gemeinnützige GmbH Associated Partners: DIEFFENBACHER GMBH Maschinen- und Anlagenbau; GreenGate AG; kothes GmbH; Kundendienst-Verband Deutschland e. V. (KVD); Lachner International Service Management; Liebherr-IT Services GmbH; MIP Management Informations Partner Gesellschaft für EDV-Beratung und Management- Training mbH; Ring Engineering Services; SMS group GmbH; thyssenkrupp Industrial Solutions AG; Uhlmann Pac-Systeme GmbH & Co. KG; Userlike UG; Westaflexwerk GmbH; YNCORIS GmbH & Co. KG Chemiepark Knapsack Website: chatbots-im-service.fir.de The IGF project 21771 BG of the Research Association FIR e. V. at the RWTH Aachen University is funded via the AiF within the framework of the programme for the funding of Cooperative Industrial Research (IGF) by the Federal Ministry for Economic Affairs and Climate Action (BMWK) on the basis of a resolution of the German Bundestag. Daniela Greven, M.Sc. Project Manager Department Service Management FIR e. V. at RWTH Aachen University Phone: +49 241 47705-219 Email: Daniela.Greven@fir.rwth-aachen.de & projekt-chatbots-im-service@fir.rwth-aachen.de

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