UdZ / Issue 02.22

UdZ 02.22 / 57 Literatur: Borah, B.; Pathak, D.; Sarmah, P.; Som, B.; Nandi, S.: Surveyof Textbased Chatbot inPerspectiveofRecent Technologies. In: Computational Intelligence, Communications, andBusinessAnalytics. Hrsg.: J. KumarMandal; S.Mukhopadhyay; P. Dutta; K. Dasgupta. Springer, Singapore [u. a.] 2019, S. 84–96. Güttel, W. H.: Erfolgreich in turbulenten Zeiten – Impulse für Leadership, ChangeManagement &Ambidexterity. 2., erw. Auflage. Rainer Hampp Verlag., Augsburg [u. a.] 2019. Hildesheim,W.;Michelsen,D.:KünstlicheIntelligenzimJahr2018–AktuellerStand vonbranchenübergreifendenKI-Lösungen:Wasistmöglich?Wasnicht?Beispieleund Empfehlungen. In:KünstlicheIntelligenz.MitAlgorithmenzumwirtschaftlichenErfolg. Hrsg.:P.Buxmann;H.Schmidt.Springer,Berlin[u.a.]2019,S. 119–140. Irmisch, S.: ErfolgreichProjekteplanenundumsetzen–BewährteAnsätzeund Vorgehensweiseneines erfahrenenProjektmanagers. SpringerGabler,Wiesbaden [u. a.] 2022, S. 9– 112. Kuster, J.; Bachmann, C.; Huber, E.; Hubmann,M.; Lippmann, R.; Schneider, E.; Schneider, P.;Witschi, U.;Wüst, R.: HandbuchProjektmanagement: Agil –Klassisch– Hybrid. Springer, Berlin [u. a.] 2018. The catalogue of measures supports users in identifying potential implementation hurdles in the early planning phase and in proactively taking appropriate measures. It is part of the "Chatbots in Service" the research project jointly conducted by FIR at RWTH Aachen University and the International Performance Research Institute in Stuttgart. The project addresses challenges for the efficient use of chatbots in customer service in the mechanical engineering industry. Are you interested in learning more about our activities? For more information, please visit. Please contact us! Project Title: Chatbots im Service Funding/Promoters: Federal Ministry Economic Affairs and Climate Action (BMWK); Arbeitsgemeinschaft industrieller Forschungsvereinigungen„OttovonGuericke”e. V. (AiF) Funding no.: 21771 BG Research Partner: IPRI International Performance Research Institute gemeinnützige GmbH Associated Partners: DIEFFENBACHER GMBH Maschinen- und Anlagenbau; GreenGate AG; kothes GmbH; Kundendienst-Verband Deutschland e. V. (KVD); Lachner International Service Management; Liebherr-IT Services GmbH; MIP Management Informations Partner Gesellschaft für EDV-Beratung und Management- Training mbH; Ring Engineering Services; SMS group GmbH; thyssenkrupp Industrial Solutions AG; Uhlmann Pac-Systeme GmbH & Co. KG; Userlike UG; Westaflexwerk GmbH; YNCORIS GmbH & Co. KG Chemiepark Knapsack; Website: chatbots-im-service.fir.de & chatbots-im-service-en.fir.de The IGF project 21771 BG of the Research Association FIR e. V. at the RWTH Aachen University is funded via the AiF within the framework of the programme for the funding of Cooperative Industrial Research (IGF) by the Federal Ministry for Economic Affairs and Climate Action (BMWK) on the basis of a resolution of the German Bundestag. Daniela Müller, M.Sc. Project Manager Department Service Management FIR e. V. at RWTHAachen University Phone: +49 241 47705-219 Email: Daniela.Mueller@fir.rwth-aachen.de & projekt-chatbots-im-service@fir.rwth-aachen.de MeyervonWolff, R., Hobert, S. &Schumann,M. Einsatz vonChatbots am digitalenBüroarbeitsplatz–EinepraxisorientierteBetrachtungvonEinsatzbereichen, WirkungenundHandlungsempfehlungen. HMD57(2020)3, S. 13–431. Mrzyglocka, J.; Kott, J.; Kott,M.: Communicationmanagementmodel – case study in theproject of energyefficiency improvement using theRASCImatrix. Wroclaw, Poland:WORMS- Schulte-Zurhausen,M.:Organisation. XX, neuüberarb. u. erw. Auflage. Vahlen, München2013, S. 356–358. Ulich, E.: Arbeitspsychologie. 7., neuüberarb. u. erw. Auflage. vdf HochschulverlagAGander ETHZürich; Schöffer-Poeschel,ORT2011. Latniak, E.: Erfahrungenmit dembetrieblichenEinsatzarbeitswissenschaftlicherAnalyseinstrumente. In: Arbeit 8 (1999)2, S. 179– 196. https://doi.org/10.1515/ arbeit-1999-0206

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